Tuesday, August 26, 2008

p044




Assalamualaikum w.b.t

hari ini merupakan hari yang penting dalam pasca 51 tahun merdeka tatkala pilihanraya kecil permatang pauh (p.p) telah pun melabuhkan tirainya dengan dicanang oleh DSAI dan Datuk Arif Shah.walaupun bagi aku tiada yang penting pada tarikh 26 ogos 2008 ni, namun kelibat manusia di p.p menarik perhatian.sungguh tak pernah aku teruja seperti ni (sampai sanggup tunggu at depan komp tuk tau keputusan) walaupun orang kate hanya pilihanraya kecil (PRK).

apa yang dicanangkan dari parti pembangkang untuk PRK kali ini amat menarik.iaitu keadilan dan kesaksamaan serta kestabilan dan penurunan harga minyak.(pernah jugak aku piker nape kerejaan sanggup naik harga minyak sampai 70sen.aku nk g kelas sampai sehari RM8 woo..).namun terdapat alasan oleh pemimpin.sesungguhnya kenaikan harga minyak untuk membantu rakyat.pergh...

kembali ke PRK p.p tadi.kempen yang dilakukan oleh wakil BN pulak amat menyayat hati.(rasenye xperlu ckp kot.bab umum da tahu ape yang dicakapkn oleh BN semasa berkempen di p.p).namun masih inginkan kemenangan walaupun rakyat "kurang" menyokong mereka.tapi hasilnya walaupun belum keputusan muktamad namun sudah diketahui kemenangan berpihak kepada siapa.PR ke putrajaya.

namun apa yang aku sedih disini apabila puluhan ribu jemaah penyokong kedua2 parti berkumpul, ke hulu ke hilir, dan terus menyokong tanpa menghiraukan tanggungjawab kepada MAHA Pencipta pemimpin yang disokong.dimana kewajipan pada waktu zohor?asar?maghrib? dan isyak??? itu belum lagi waktu subuh.dah berpenat sampai 2-3 pagi.memang susah nak bangun subuh woo..kalau yang bangun tu, aku tabik spring.dan bagaimana pula hamburan kata-kata kepada parti lawan masing-masing.ingat!!!walaupun berbeza fahaman politik namun agama yang dipikul itu sama.

so..mari beringat.menang kalah adat bertanding.walaupun mahu ke putrajaya dan memegang majoriti di parlimen satu tujuan, tapi tujuan yang sebenar kene beringat.ubah sebelum parah.

No comments: