Friday, September 12, 2008

membabi buta

genap 51 tahun malaysia diperintah oleh penguasa yang buta dan tuli semenjak pengisytiharan che det sebagai pemimpin nombor satu di tanah melayu.semua" kaki dan tangan" yang sepatutnya digunakan untuk membantu masyarakat madani ini, telah digunakan untuk kepentingan peribadi dan menutup pekung busuk hanya untuk kepuasan nafsu serakah sendiri.aku setuju untuk mengisytiharkan bumi bertuah ini sebagai negara Islam. namun hala tuju kearah itu hanya omong kosong. tidak perlu diungkapkan kenapa dan mengapa. Carlsberg, Genting, dan lain-lain merupakan faktornya.

setelah lebih 20 tahun memerintah, cara pemerintahan ini diteruskan oleh penggantinya. Islam Hadhari. pengisytiharan lantang yang dikeluarkan telah meluakkan ulama besar tanah air dengan isu ini. hasil laungan ini, maka lahirlah sang kelembai yang menegakkan kebatilan dan menutup segala kebenaran, hingga berbuih mulut menyuarakannya. lahir juga sang kelembai yang pakar menggunakan c4, yang botak kepalanya untuk terus menerus menyumbat rakyat ke lubang ISA, dan tidak lupa sang kelembai yang pakar menguli perpaduan yang telah dibina hampir 50 tahun.

aku terus berfikir, dimana perginya mereka yang sasa imannya untuk mengungguli kebenaran. jangan diharapkan swan dikalangan itik semata. aku, kau, dan umum punya kerja untuk mengubah diri, keluargan dan masyarakat untuk keluar dari kepompong kejahilan yang saban hari meratah iman si pelupa. jangan hanya hangat-hangat tahi ayam dalam memperjuangkan agama dan kebenaran. bangun bersama membina institusi persekutuan berlandaskan kesyumulan.

semoga menjadi kebenaran.

hak lawan batil.

No comments: