Saturday, November 29, 2008

seremban

salam dan sejahtera.
moga diberkati olehNya.

tika jam menunjukkan 17.00, aku dan teman-teman bergegas ke seremban. lokasi yang dicari adalah hotel seri malaysia. kebarangkalian untuk terus ke tempat yang dituju adalah satu kemungkinan. namun dengan panduan papan tanda jalan akhirnya genap pukul 20.00 kami sampai. nasibnya acara masih belum bermula.

tanpa berlengah, maghrib ditunaikan dan sesi pemeriksaan bunyi dilakukan serta merta. mulanya aku agak ketakutan. kerana semua barisan penghibur bukanlah yang 'biasa'. yang aku harapkan doa counter tennor dari ireland mendoakan. tidak dilupa. tema pemakaian adalah 'casual glamour'. ini bermakna celana kerja dan kemeja harus melekat pada badan. ragamnya seperti umum ke tempat kerja. kurangnya hanya kad pengenalan pekerjaan.

tepat pukul 21.00, lampu ditutup. gelap. tiba-tiba cahaya beribu voltan menumpu satu persatu tubuh di atas pentas. fuh, tak keruan jadinya. tatkala rythm dipetik suasana mula berubah. tepukan gemuruh berdentum di gegendang telinga. alhamdulillah satu persatu lirik dapat disampaikan dengan penghayatan tanpa ada gelincir pada tonanya. walaupun ia hanya nyanyian akustika dramatika dan lelaki bassist dari kumpulan khayalan.

Dia Muhammad, nyanyian tompi, Hanya Milik Dia, lagu radiostar, ray charles dan lagu nukilan hotel california. tepat pukul 21.45 kami beredar dengan harapan, pendengar semuanya pekak mendengar sumbangan yang terkeluar. terima kasih semua.

maaf tiada gambar.

1 comment:

'adz said...

hotel seri m'sia seremban sng jela nk cr haha..

adeh..xkan xde gmbr kot..doa drpd counter tenor ireland..hu spe tuh???..dah makin merosot dah org ireland tu..