Sunday, October 5, 2008

Eid

ramadhan berlabuh dengan seribu satu pengharapan bagi mereka yang mencari kasihNya. tahniah bagi mereka yang menjumpai malam seribu bulan. bila berbincang dengan rakan dan para ilmuan, rupanya masing-masing telah ditemukan oleh Allah Taala dengan Lail Qadr. aku tersedu. kata mereka ianya muncul pabila malam 24 berlabuh. subhanallah.

bagi aku, apa yang penting semoga dipertemukan lagi dengan ramadhan. aku benar mengharap. yang berlalu biarlah pergi.

1 syawal kali ni aku tatapi dengan penuh rasa bersyukur. walaupun tak balik kampung, namun kutemui sahabat yang bertahun tak jumpa. amar zabidi terserempak. mu'az buzzing. busut di castle. faizal dan fauzi mesej. farid berjumpa. dan ramai lagi. maaf jika nama kalian aku tak sebut.

sedihnya bila terkenang mereka yang menyambut syawal dalam keadaan berhati-hati dan berwaspada. mereka tidak mengimpikan ketupat, rendang dan lemang. hanya redha Ilahi yang dinanti dan kembali ke pangkuanNya dalam keimanan.

Allah Akbar Walillah Hamd

1 comment:

'adz said...

spe mu'az buzzing..hehe